Γιαούρτι το ευεργετικό

Το γιαούρτι αποτελεί το πιο γνωστό από τα προϊόντα ζύμωσης του γάλακτος από μαγιά κατάλληλης καλλιέργειας μικροοργανισμών και αποτελεί μια πανάρχαια τροφή. Είναι παράγωγα του γάλακτος όταν αυτά ζυμωθούν με την χρήση 

Σαν τροφή, κάθε προϊόν ζύμωσης του γάλακτος μπορεί κάποιος να υποθέσει ότι έχει την ίδια θρεπτική αξία με το γάλα. Η ζύμωση όμως των μικροοργανισμών προκαλεί σημαντικές αλλαγές στην σύσταση του γάλακτος. Το γιαούρτι που αποτελεί και την πιο γνωστή παραλλαγή από αυτές τις τροφές και κυρίως το παραδοσιακό γιαούρτι που παράγεται με τη φυσική μαγιά γιαουρτιού και με ωρίμανση μεγαλύτερη των τεσσάρων με έξι ωρών είναι μία εξαιρετικά χρήσιμη τροφή που έχει πολλαπλά οφέλη στην υγεία του ανθρώπου. 

Οι πρωτεΐνες του γιαουρτιού υπερέχουν σε βιολογική αξία έναντι των πρωτεϊνών του γάλακτος από το οποίο προήλθε. Χωνεύονται στον μισό χρόνο και αξιοποιούνται πιο γρήγορα από τον οργανισμό.

Γιαούρτι μπορούν να φάνε και άτομα που υποφέρουν από δυσανεξία λακτόζης χωρίς δυσάρεστα συμπτώματα (κοιλιακοί πόνοι, κράμπες, διάρροιες).

Η αυξημένη παρουσία γαλακτικού οξέως στο γιαούρτι και στα άλλα προϊόντα ζύμωσης του γάλακτος έχει σαν αποτέλεσμα την καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου, του σιδήρου και του φωσφόρου που περιέχονται στο τρόφιμο. 

Το γαλακτικό οξύ που βρίσκετε στο γιαούρτι και στα άλλα προϊόντα ζύμωσης του γάλακτος προκαλεί επίσης και μεγαλύτερη παραγωγή γαστρικών υγρών με αποτέλεσμα να χωνεύουμε πιο γρήγορα.


Το γιαούρτι επίσης 

  • Βοηθά στην αντιμετώπιση γαστρεντερικών διαταραχών (δηλητηριάσεις, διάρροια, δυσκοιλιότητα)
  • Εχει αντιβιοτική δράση στην περιοχή του εντέρου
  • Πιθανότατα μειώνει την χοληστερίνη 
  • Έχει αντικαρκινικές ιδιότητες
  • Ανανεώνει και αποκαθιστά την μικροβιακή χλωρίδα του εντέρου
  • Οι μικροοργανισμοί που υπάρχουν στον γαστρεντερικό σωλήνα έχουν πολλές ευεργετικές επιδράσεις στον ανθρώπινο οργανισμό. 
  • Βοηθούν στην συχνότερη και ομαλότερη κένωση του εντέρου. Ο πιθανός μηχανισμός λειτουργίας είναι ότι με την δράση τους συμβάλουν στην αύξηση του όγκου του περιεχόμενου του εντέρου και έτσι υπάρχει μεγαλύτερη διέγερσή του.
  • Το περιεχόμενο της γαστρεντερικής οδού με την επίδραση των μικροοργανισμών γίνεται πιο μαλακό. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα λιγότερους ερεθισμούς κατά τη διέλευση μέσα από το έντερο.
  • Εμποδίζουν την εγκατάσταση παθογόνων μικροοργανισμών που προκαλούν διάρροια.
  • Κατακρατούν νερό με αποτέλεσμα να μειώνουν την ποσότητα του νερού που βρίσκεται στην εντερική οδό και έτσι μειώνεται η πιθανότητα εμφάνισης διάρροιας.
     
Το γιαούρτι προσφέρει αφθονία ασβεστίου και μαγνησίου, φωσφόρου, για την σωστή αύξηση των κυττάρων, τη συντήρηση του σώματος και την άφθονη ενέργεια. Επίσης είναι πλούσιο σε βιταμίνη Β12, Β1 και C. Άριστη πηγή βιοτίνης που βοηθά την αφομοίωση των άλλων βιταμινών Β από το σώμα.

Τέλος το παραδοσιακό γιαούρτι αποτελεί  μια από τις πλουσιότερες πηγές L-Γλουταμίνης. Η γλουταμίνη είναι ένα αμινοξύ που το ανθρώπινο σώμα απαιτεί σε ιδιαίτερα μεγάλες ποσότητες. Είναι απολύτως απαραίτητη για το έντερο και το ανοσοποιητικό σύστημα, που τη χρησιμοποιούν εκτεταμένα για να διατηρήσουν τη βέλτιστη λειτουργική τους απόδοση. 

Η L-γλουταμίνη αποτελεί το 60% των αμινοξέων ελεύθερης μορφής που υπάρχουν στους σκελετικούς μύες. Διαδραματίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών και είναι μια εξαιρετικά σημαντική θρεπτική ουσία για την ανοικοδόμηση του σώματος. Καθότι το συγκεκριμένο αμινοξύ είναι πολύ ευαίσθητο στις αυξημένες θερμοκρασίες και καταστρέφεται σχεδόν αυτόματα με το μαγείρεμα ή με τις μεθόδους αποστείρωσης του γάλακτος, το παραδοσιακό γιαούρτι υπερτερεί έναντι του γάλακτος διότι συμβάλει σημαντικά στην πρόσληψη της L-γλουταμίνης. 

Συμπερασματικά το παραδοσιακό γιαούρτι αποτελεί μια από τις καλύτερες προβιοτικές και αντιοξειδωτικές τροφές, επιδρά σε ολόκληρο το σώμα και βοηθά στη διατήρηση ενός ισορροπημένου εσωτερικού οικοσυστήματος για τη βέλτιστη υγεία και μακροζωία. Συνιστάται ιδιαίτερα σε μωρά, εγκύους και ηλικιωμένους.